«Інклюзивне навчання – це комплексний
процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими
освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх
навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих
методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей
навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку
інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»).
Інклюзивне навчання означає, що всі учні
можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх
класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у
навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і
діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час
разом.
Інклюзивне навчання:
- Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
- Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
- Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
Основа інклюзивного навчання
Всі учні:
- Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
- Мають індивідуальні здібності й особливості.
- Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
- Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
- Пізнають скрізь.
Хто такі діти з особливими потребами?
Термін «діти з особливими потребами»
стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної,
медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку,
навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в
Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з
особливими потребами.
Комментариев нет:
Отправить комментарий